Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Znikający płyn chłodniczy - wyciek płynu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Znikający płyn chłodniczy - wyciek płynu

    Zamieszczone przez Alonzo_
    Jak dymanika podchodzi to brać. Takie pewniaki to rodzynki.
    Myślę, że nie będzie słabsze od OII FL 1.6MPI :twisted: Po za tym co raz mniej u nas dróg gdzie można się rozpędzić, a najwięcej jeżdżę po wojewódzkich, a nie autostradach :wink: Gdybym nie znał tego auta to pewnie bym się nim nawet nie zainteresował, chociaż ostatnio po głowie chodził mi taki pomysł.

    Zamieszczone przez pstryczek
    Interesu na nim nie zrobisz, pod siebie chyba warto brać
    Nie pod tym kątem kupuję. Potrzebuje trochę zmiany, bo Octavie mi się już przyjadły :P Auto będzie dopiero do sprzedania maj/czerwiec więc zobaczymy co z tego wyniknie. Nie sprzeda dopóki nie odbierze nowego, już zamówionego. Po świętach na spokojnie będę chciał przyklepać temat.
    1234

  • #2
    [O1] Znikający płyn chłodniczy - wyciek płynu

    Z dnia na dzień zniknął mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka.
    Na szczęście okazało się, że "oleju nie przybyło" a w zbiorniczku i na korku oleju czysto.

    Po inspekcji przewodów znalazłem wyciek przy króćcu głowicy układu chłodzenia.
    Szybka inspekcja w ETKA online i wyszukanie części: 038121132C

    W IC można dostać zamiennik w cenie około 24zł.

    Dzisiaj będę wymieniał.

    [ Dodano: Czw 22 Sty, 15 20:00 ]
    I wymienione. Najgorsze jak zawsze to ściąganie tych obejm od rur gumowych... Muszę kupić ściągacz do tego. Okazało się, że w starym króćcu nie ma kawałka wewnętrznej części, która trzymała uszczelkę na miejscu.


    Brakująca część oznaczona na czerwono.

    Warto pamiętać aby kupić nową uszczelkę o-ring do czujnika temperatury. Dodatkowo wylało się sporo płynu który należy uzupełnić. Nie należy też za mocno dokręcać śrub, żeby nie pękł króciec

    Mam nadzieje, że to jedyna przyczyna "znikającego" płynu.

    Narzędzia potrzebne: klucz nasadowy 7, 10, papier ścierny bardzo drobny do przeszlifowania bloku w miejscu gdzie będzie uszczelka.

    Czas: 60-120 minut (w zależności od tego czy mamy ściągacz do obejm sprężynowych.

    ProTip:
    - warto ściągnąć całą obudowę filtra powietrza (będzie nam łatwiej operować narzędziami)
    - warto zaopatrzyć się w kika butelek wody aby przemyć miejsce gdzie wycieknie nam płyn inaczej jak silnik się rozgrzeje to może nam przez jakiś czas parować z powodu zawartego w płynie glicerolu

    Najwygodniejsza kolejność montażu:
    1. Zakładamy nowy oring na czujnik zespolony temperatury
    2. wkładamy czujnik do króćca i zabezpieczamy zawleczką
    3. podłączamy tylny wąż - średni
    4. podłączamy dolny wąż - mały
    5. podłączamy przedni wąż - duży
    6. zakładamy oring na króciec w miejscu łączenia z blokiem
    7. łapiemy śrubami i dokręcamy z "mądrą" siłą (NIE NA PAŁĘ)
    8. zakładamy rurę i obudowę filtra powietrza
    9. podłączamy przewód podciśnienia oraz wiązkę do przepływomierza
    10. dolewamy płyn
    11. jazda próbna z nagrzaniem do 90
    12. uzupełnienie płynu po otwarciu się termostatu i wyrównaniu poziomów
    Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

    Komentarz


    • #3
      identyczną usterkę miałem w swojej oktawce :lol:
      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

      Komentarz

      POWRÓT NA GÓRĘ
      Pracuję...
      X